pátek 19. února 2016

Vůně nočního letu

Správný chlap má prý smrdět rumem a potem jako Johnny Rotten. Nevím, kde jsem tenhle slogan zaslechl, každopádně bych podle něj mezi správné chlapy nepatřil.


Je taky otázka, jak to vůbec dnes je s odérem slavného frontmana Sex Pistols. Vždyť nedávno se na trhu dokonce objevil parfém s názvem této kapely.


Já se přiznávám, že rád voním a jsem rád, když voní i ostatní. Před dvěma lety jsem učinil na twitteru jedno takové #přiznání: "Jednou jsem byl v Římě tak omámen vůní neznámé dámy, že jsem za ní chvíli kráčel zcela mimo svoji trasu. Vlastně takový smellker."

Kromě některých uměle připravených vůní si užívám spoustu vůní přírodních. Občas se v sezóně projdu po zahradě, utrhnu kousek levandule, mateřídoušky, libečku nebo jiné rostliny, promnu ho mezi prsty a čichám a čichám...


Když prořezávám nebo stříhám jalovce, dostávám chuť na gin. Mám rád, když je dům provoněný skořicí při přípravě štrúdlu nebo svařeného vína, občas si vezmu ruličku kůry skořicovníku a nasávám tu vůni i bez štrúdlu.

Mám ovšem rád i méně výrazné vůně. Chodívám na čajové dýchánky, kde nám čajový mistr představuje čaje na zvolené téma a tam jsem si oblíbil vůni ještě nezalitých čajových lístků lehce ohřátých v teplé konvici. Earl Grey, který je na dalším obrázku, už má zase aroma výraznější. V něm přirozenou vůni černého čaje doplňuje vůně bergamotu. Ten mám, podobně jako jiné citrusové vůně, hodně rád v pánských parfémech.


Mám rád přírodní vůně, ale fascinuje mě, když z nich někdo dokáže vytvořit něco úplně nového. Určitě tedy nepřekvapí, že jsem si hodně oblíbil film i knihu Parfém: Příběh vraha. Jednou se musím vypravit do francouzského městečka Grasse, které je hlavním městem parfémů a kde se příběh Jean-Baptistea Grenouilla odehrává.


V devadesátých letech minulého století jsem si oblíbil parfém Joop! Nightflight. Poslední Vánoce jsem ho našel pod stromkem, takže teď jím zase občas zavoním. Měl by mít tohle složení:
Hlava: citron, levandule, ananas, bergamot
Srdce: růže, konvalinka, pelargónie, růžové dřevo
Základ: santal, ambra, tonka

Dnes nám na závěr zahraje a zazpívá Robert Plant kouzelný hit Rainbow. V klipu se tak nějak hodně lítá noční oblohou a taky jsem si při psaní dnešního příspěvku vzpomněl, že na albu Led Zeppelin Physical Graffiti je skladba Night Flight.



V živém provedení Rainbow jsou záběry z koncertu na Colours of Ostrava 2014.



Žádné komentáře:

Okomentovat