V roce 1873 přišli Jacob Davis a zakladatel společnosti Levi Strauss s revolučním patentem. V namáhaných místech opatřili džíny pomocí nýtů, které už dnes vnímáme jako samozřejmost. První džíny byly určeny pro horníky a další těžce pracující; proto mělo tohle řešení mimořádný význam.
Tento patent měl ovšem v roce 1890 vypršet. Ve společnosti tedy hledali způsob, jak upozornit své zákazníky na jedinečnost svých oděvů. V roce 1886 se tak objevilo logo se dvěma koňmi a značka Two Horse®. Teprve v roce 1928 pak společnost začala používat ochrannou známku Levi’s®.
Podle historických dokumentů byl využitím loga sledován ještě jeden cíl. Zákazníci společnosti často neuměli anglicky, případně byli negramotní. Logo tak mělo srozumitelně poukázat na kvalitu džínsů a současně umožňovalo zákazníkům žádat v místním obchodě prostě a jednoduše "ty kalhoty se dvěma koňmi."
Podoba loga v roce 1887
Logo v roce 1899
Jedna ze dobových reklam
Žádné komentáře:
Okomentovat