středa 3. února 2016

Two Horse®

Letos uběhne 130 let od okamžiku, kdy se poprvé objevilo proslulé logo se dvěma koňmi, kteří se snaží roztrhnout džíny. Společnost Levi Strauss & Co., se kterou je toto logo spojeno, je ještě starší; byla založena v roce 1853. Dnes to ovšem bude hlavně o logu.




V roce 1873 přišli Jacob Davis a zakladatel společnosti Levi Strauss s revolučním patentem. V namáhaných místech opatřili džíny pomocí nýtů, které už dnes vnímáme jako samozřejmost. První džíny byly určeny pro horníky a další těžce pracující; proto mělo tohle řešení mimořádný význam.

Tento patent měl ovšem v roce 1890 vypršet. Ve společnosti tedy hledali způsob, jak upozornit své zákazníky na jedinečnost svých oděvů. V roce 1886 se tak objevilo logo se dvěma koňmi a značka Two Horse®. Teprve v roce 1928 pak společnost začala používat ochrannou známku Levi’s®.

Podle historických dokumentů byl využitím loga sledován ještě jeden cíl. Zákazníci společnosti často neuměli anglicky, případně byli negramotní. Logo tak mělo srozumitelně poukázat na kvalitu džínsů a současně umožňovalo zákazníkům žádat v místním obchodě prostě a jednoduše  "ty kalhoty se dvěma koňmi."

Podoba loga v roce 1887




Logo v roce 1899




 Jedna ze dobových reklam



Žádné komentáře:

Okomentovat