středa 10. února 2016

Scarti Lab

Asi jste už taky někdy hráli hru "v které jiné zemi bys chtěl žít". I já ji občas hraji a pokaždé moje rozhodnutí ovlivní něco jiného. Neprocestoval jsem celý svět, takže občas je výsledek hry ovlivněn třeba jen povedeným filmem, chutným národním pokrmem nebo několika fotografiemi z cestopisného časopisu.

Itálie mě oslovuje v mnoha směrech. Mám rád několik italských filmů, miluji italskou kuchyni, obdivuji italské památky a přírodu a hlavně jsem tam na několika místech byl a vždy se mi tam líbilo.



Velmi italsky na mě zapůsobila společnost Scarti Lab z Boloni, kterou jsem nedávno objevil, zatím bohužel pouze na internetu. Jedná se o "rodinnou" firmu, která vyrábí džíny a další oblečení s osobitým vzhledem.

Možná si řeknete, že džíny nejsou moc italské, když se však podíváte na kolekce Scarti Lab, Středomoří z těch obrázků určitě ucítíte.

K džínám v Itálii malá poznámka: V roce 1958 vznikla v Itálii společnost Rifle. Byla to první italská společnost, která se s vlastní značkou zasloužila o oblibu džínsů v Itálii. Ti starší z Vás možná budou vědět, že značka Rifle byla první značkou džín, která se u nás legální cestou rozšířila. Bylo to již v roce 1968.

Zpět ke Scarti Lab. Na pozici creative director zde pracuje Tony Muccio. Tenhle chlap je mi velmi sympatický svým stylem a taky způsobem, jakým se podílí na celkovém obrazu firmy.


Úplně se vidím, jak v takovém outfitu sedím před kavárnou nějakého italského městečka, popíjím víno a "pozoruji cvrkot." Třeba dnes vyrazí do ulic Maléna nebo mě po zavíračce k sobě pustí korpulentní paní trafikantka.




Monica Bellucci ve filmu Maléna



Maria Antonietta Beluzzi ve Felliniho filmu Amarcord

Žádné komentáře:

Okomentovat