sobota 20. února 2016

Denim & Leather

Před dvěma dny měla v Praze společně s Motörhead a Girlschool vystoupit kapela Saxon. Ze známých důvodů se koncert neuskutečnil, ale mě to inspirovalo k tomu vypůjčit si pro dnešní titulek název jejich alba.

Pokud bych na koncert vyrazil, určitě spíš kvůli Motörhead než kvůli Saxon, ale i tahle kapela má v mé hudební sbírce své místo.

Když jsem se na gymnáziu začal trochu víc zajímat o muziku, bylo nemyslitelné dostat se legálně k něčemu kvalitnímu. Jezdíval jsem s kamarádem do Ostravy na černé burzy, kde bylo možné sehnat nějaký ten vinyl. Z té doby mám ještě pořád doma Led Zeppelin, Pink Floyd nebo třeba Black Sabbath. Heavy metal jsem poslouchal, ale nekupoval ho na vinylu. Různí podnikavci prostě nahráli LP na magnetofonovou kazetu a tu opatřili fotografií přebalu alba. Takhle jsem si pořídil právě Denim and Leather od Saxon.

Ten název taky přesně vystihoval naše tehdejší oblečení. Kožené boty, opasky a bundy k tomu džíny a džiska. Pozitivní vztah k džínovině a kůži mi zůstal. Skvělá je třeba kombinace džínové košile a nahého ženského těla. Občas se spokojím aspoň s těmi botami, páskem a náramkem.


Kožený náramek jsem tenkrát nenosil. S chutí jsem si nedávno pořídil ten na obrázku se zapínáním z chirurgické oceli. Na fotce úplně nahoře je položený na kameni, který taky stojí za zmínku. Přivezl jsem si ho z cyklistické výpravy podél Innu někdy na začátku devadesátých let. Nechali jsme se tenkrát odvést do Svatého Mořice a odtud pak se stany, spacáky a jídlem v cestovních brašnách šlapali kolem Innu a Dunaje zpátky do Čech.


Ještě ve Švýcarsku jsem si do brašny vložil docela velký, ale hodně zajímavý kámen. V Innu jsem jich pak našel ještě několik a jeden z nich je na titulní fotce. Fakt, že s sebou celou cestu tahám hromadu kamení, byl zdrojem častých posměšků ze strany ostatních členů výpravy, ale já jsem dnes rád, že takový suvenýr mám.

Když jsem naposledy psal o pánských náramcích, zmiňoval jsem se o tom, že to jsou ještě "přijatelné" chlapské šperky. Za pánský šperk je ovšem možné považovat i kvalitní kožený opasek. Může mít hodně výraznou přezku nebo být docela decentní.



Na závěr ještě skladba, která dala dnešnímu příspěvku název: Denim and Leather se stejnojmenného alba. Po ní potom ještě oficiální video ke skladbě Battering Ram, aby bylo vidět, jak to tatíkům Sasíkům hraje i po neuvěřitelných čtyřiceti letech od vzniku kapely 




Žádné komentáře:

Okomentovat