neděle 21. února 2016

Helio Ascari

Dnes se chci zmínit o jednom velmi inspirativním gentlemanovi. Když jsem tak přemýšlel nad muži, kteří mě někdy nějak inspirovali, zavzpomínal jsem na to, kdo mi během puberty visel v pokoji.

Helio Ascari

Opět mi nezbývá než napsat, že v té době nebylo nic jednoduchého pověsit si na zeď obrázek svého idolu. Měl jsem tenkrát takovou nástěnku a na ní připíchnuté různým způsobem posháněné černobílé fotografie několika muzikantů. Vzpomínám si na Beatles, Led Zeppelin, Pink Floyd, Lemmyho z Motörhead a další. Asi nejraději jsem měl fotku alba Higway to Hell od AC/DC.


Dalším způsobem, jak si vyzdobit stěny byla náročná výroba plakátů překreslováním fotografií pomocí mřížky. Kamarádovi se takhle neuvěřitelně povedl David Gilmour v životní velikosti. Na obrázku měl na sobě dres Montreal Canadiens. Když jsem tu fotku hledal, narazil jsem na jistou zajímavost. Za Montreal Canadiens jeden čas hrál Douglas Gilmour. Douglas bylo také jméno Davidova otce.

Překreslování a zvětšování fotek pomocí mřížky vypadá jako metoda pro amatéry. Používali ji ovšem údajně i např. Albrecht Dürer nebo Leonardo da Vinci. Nepoužívali ji samozřejmě na fotografii. Vytvářeli si rám, do kterého natáhli černé nitě. Mříž postavili mezi sebe a objekt a před sebou měli umístěný okulár, který zajišťoval, aby se malíř díval stále ze stejného místa a nedocházelo ke zkreslení. Metodu používali, aby zachytili správnou perspektivu.


Umělcem svého druhu je také Helio Ascari. Vypadá trochu jako jeden z mnoha hipsterů, ale to bychom mu křivdili. Ascari (původem z Brazílie) se dlouho slušně živil jako model. Současně se zajímal o design a ruční řemeslnou práci. Před pár lety se začal věnovat ruční výrobě kol a založil společnost Ascari Bicykles. Vyrábí luxusní kola, která jsou vysloveně uměleckými díly.



Tvorba Ascari Bicycles zaujala návrháře Ralpha Laurena, který Ascariho přizval ke spolupráci na jedné své kolekci. Zajímavý rozhovor s Helio Ascarim je možné najít na webu stylenochaser.com.


V dnešním klipu se objeví zajímavý projekt Postmodern Jukebox. Připadá mi, že se k Helio Ascarimu hodí a mohl by se mu líbit. Doporučuji soustředit se na blondýnu vpravo. Jedná se o Morgan James, která rozhodně stojí za pozornost nejen jako pěkná ženská.



Žádné komentáře:

Okomentovat