pondělí 22. února 2016

Casual není Casuar

Tak jako je dnes nemyslitelné použít termín manažer údržby místo správného maintenance manager, hrozí dnes pokuta od módní policie každému, kdo by místo pojmu smart casual použil něco ve smyslu nedbalá elegance.


Když jsem kdysi dávno (zcela vytržené z kontextu) poprvé uviděl slovíčko casual, nějak se mi podařilo zaměnit ho za casuar, respektive kasuár. Tohoto australského nelétavého ptáka jsem si navíc ještě spletl s gaviálem, takže jsem nějaký čas žil s tím, že casual je takový divný krokodýl. 

CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1728777

I když jsem potom už znal pravý význam toho pojmu a věděl i to, že kasuár přilbový má hodně málo společného s gaviálem indickým, v mé šedé kůře mozkové zůstal takový podivný vryp. 

Po nějaké době se to ještě zkomplikovalo. Na chmelové brigádě se mnou kdysi pracoval takový svérázný chlapík. Nosil neuvěřitelné modely, z nichž nejpozoruhodnější byl pruhovaný svetr, upletený snad ze všech typů a barev vlny, které tehdy byly na trhu. Tvrdil nám, že svým oblečením využívá tzv. efekt krokodýla. Říkal nám: "Hoši, když půjde po ulici pěkná ženská, nejspíš se za ní otočíte. Když vás bude míjet krokodýl, otočíte se určitě."

Tak se mi podivné propojení slov casual, kasuár, gaviál a krokodýl promítlo ještě do dalšího významu. Pokaždé, když teď vidím někde napsáno casual, automaticky mi naskočí nepřehlédnutelný svetr toho excentrika. 

Podívejme se na dnešní outfit (jak se dnes správně říká třeba místo vohoz).


Základem je bavlněná košile Levi's® a ta je prostě skvělá. Myslím, že by na ženy mohla působit podobně jako kokršpanělka. Kokršpanělka je skvělý nástroj pro flirtování s ženami. Je to taková malá psí princezna a její hebká srst vyvolává potřebu pohladit ji. Každou chvíli vidím, jak po ní ženy mlsně pokukují. I ona má o ženy zájem, není ovšem vyloženě přátelský.


Je totiž strašně žárlivá a v její přítomnosti nesmím na nikoho promluvit, na samičky psí i člověčí především. Raději hloupě mlčím a vůbec nevyužívám ten potenciál, který je ukryt v její roztomilosti. Dokonce ani když se nějaké dámě zakousne do kotníku, nevydávám žádné povely. Stejně by neposlechla a já bych pak vypadal, že ji nemám tak úplně pod kontrolou.

Podobné je to i s tou košilí. Jsem přesvědčený, že vyloženě na slečny a dámy volá: "Pohlaď si mě, zkus jak jsem heboučká!" Já ovšem svým pohledem předem likviduji všechny takové pokusy.



Jako omluvu pro kasuára přilbového přikládám dnes klip australské kapely Midnight Oil - Beds Are Burning z roku 1987. Jejich CD Breathe bylo první v čistě papírovém obalu, které jsem si v roce 1996 koupil.

Žádné komentáře:

Okomentovat