středa 4. ledna 2017

The Russians Are Coming

Ne, nebojte se, případně neradujte. Nechystám se psát o nějakých konspiračních teoriích nebo vizích o příchodu kohokoli do našich končin. Dnešní nadpis jsem si vypůjčil z titulu jedné osobité písně. 


Někdy v roce 1988 nahrál Geoff Leigh skladbu The Russians Are Coming. Já ji zaregistroval o nějaký rok později ve výběru A Classic Guide To No Man's Land. O dalších pár let později jsem zaznamenal, že se mi na Pinterestu objevilo podezřele velké množství "plus size" modelek z Ruska.


Dnešní příspěvek bude tedy trochu odlehčený. Bude volným pokračováním povídání o pojmu "plus size", ale nejspíš se do něj připlete pár informací navíc. 
První křivkatou Ruskou je Olyria Roy. Kromě modelingu se prý zabývá jazzem, ale já žádnou její muziku nenašel. Nějak zvlášť mi to nevadí.


Mít tak na gymnáziu takovouhle učitelku ruštiny. No jo, vlastně bych se nic nenaučil. No jo, vlastně nic neumím. Takže ještě jednou, mít tak na gymnáziu takovouhle učitelku ruštiny...


Na gymnáziu mě učila ruštinářka, která sice neměla tyhlety přednosti, ale zato měla pro ruštinářku skvělé jméno. Jmenovala se Mužíková, nebo Mužiková. Oboji mi přijde pro ruštinářku skvělé.


Ukrajinská vsuvka: V Rusku jsem nikdy nebyl. Podíval jsem se ovšem na Ukrajinu. Bylo to krátce po tom, co se Ukrajina osamostatnila. Na kole jsem s kamarády projel kousek Podkarpatské Rusi a byl to úžasný zážitek. Na snímku je logoped, pedagog a gynekolog u domku jednohom vstřícného Ukrajince. 


Další plnokrevnou krasavicí je Anastasia Vinogradova. Nevím, co víc k ní napsat. U jejích obrázků se mi nějak stahuje hrdlo a ukazováček, kterým jediným píši, mě neposlouchá.


Mia Zarring byla vyhlášena v nějakém roce nějakou krasavicí Ruska. Tady se ovšem vracíme zpět na Ukrajinu, neboť Mia pochází z Krymu. Celkem ošemetná situace. Co na to Mia? Jen se prsí...


Alena Ostanova je další z řady. K plné postavě volí ještě zrzavou pokrývku hlavy. To je vražedná kombinace, proto se vraťme k nějakým vlažnějším informacím.


V Podkarpatské Rusi jsme nějaký čas pobývali v Koločavě. To je úžasné místo plné odkazů na Nikolu Šuhaje loupežníka. Nejvíc mě tady zaujalo muzeum ateismu v kouzelném dřevěném kostelíku sv. Ducha. Dnes už je to opět normální dřevěný kostelík, ale ten šílený paradox už nikdy nevymažu z paměti.


Alexandra Deynega pochází z Moskvy, ale teď by měla žít v Los Angeles. Není jedinou křivkatou Ruskou, která se z Ruska přesunula do USA. V Rusku zřejmě pořádným kráskám pšenka nekvete. Mám teda jen informace z roku 2010. Tehdy se v USA vyprodukovalo  60,1 miliónů tun pšenice a v Rusku 41,5 miliónů tun.


Anna Krylova je právě tou další Ruskou, kterou dnes potkáte na procházce po Los Angeles. Každý správný Čech by na ní měl nejprve ocenit příjmení a až poté... No dobrá nechme to příjmení na druhém místě mezi přednostmi Aničky Krylové.


Kdekoli jsme na Ukrajině vešli do hospody, všude na nás číhala vodka v množství větším než malém. Abych byl upřímný, to množství bylo docela přesně vyčíslitelné. 100 gr. křičelo na nás ze skromné nabídky ukrajinských hospůdek. 


Ne každému z naší party ovšem vodka v tomhle domorodém pojetí sedla. Časem jsme přesedlali na bezpečnější životabudič. V koločavské hospůdce měli pro tyto příležitosti takřka bezedné zásoby nápoje, který nemohu napsat jinak než v azbuce: Российское Игристое.


Nakonec jsme tímto ruským "šáněm" zapíjeli i skvěle připravený šašlik.
Z Ukrajiny jsem byl nadšený. Navštívili jsme tu dva skanzeny, ale někdy měl člověk pocit, že skanzenem neustále projíždí. Místní tu Čechy vítali s otevřenou náručí, takže tu nemohlo být jinak než fajn.


Žádná ta náruč ovšem nebyla tak široká jako náruč další ruské "plus size" modelky Inny Kulin.


Innu Kulin by člověk mohl snadno zaměnit se Světlanou Kashirovou, ale to by byla neodpustitelná chyba! 



Poslední třeskutě ženskou krasavicí je pro dnešek Viktoria Manas. Ta byla jednou z mnoha modelek, které si vzal na paškál jistý projekt Harpuna. 


Snahou projektu bylo přinutit "plus size" modelky k hubnutí pomocí elektronicky upravených fotografií. Máte pocit, že by Viktorka měla zhubnout? Já tedy ne.


Na závěr ještě jeden obrázek z Ruska. Valery Barykin přišel s osobitým projektem. Na svých obrázcích kombinuje dva nesourodé prvky: sovětský propagandistický plakát a fenomén amerických pin-up. Příznám se, že nějak nevím, co si o těch obrázcích myslet. Nechávám čtenářům k posouzení.


A na úplný závěr (tedy závěr před hudebním okénkem) ještě aspoň jednoho chlapa, respektive klučinu. Takový příspěvek k mojí malé sérii o bekovkách. Proč je v tomhle příspěvku? Nevidíte tu parní lokomotivu? Neznáte román Lva Nikolajeviče Tolstého Anna Karenina? Nevíte, jak to s Annou dopadlo?


Prvním kouskem v dnešním hudebním okénku je skladba, která dala tomuto příspěvku název. Geoff Leigh - The Russians are Coming.


Další je skvělá ruská kapela Otava Yo, která svoji muziku označuje jako ruské gotické R'N'B.



Houslistka Yulia Usova možná nemá proporce krasavic z předchozího textu, ale působí velmi sympaticky.

Teď už tedy na úplně nejvíc závěrečný závěr vynikající ukrajinský kvartet Dakha Brakha.



Žádné komentáře:

Okomentovat