neděle 23. října 2016

Wild Wild West

Asi jako každý malý kluk jsem byl fascinován světem Divokého západu, indiány, kovboji, zlatokopy...

Ten malý kluk je ve mně dodnes. Když se dnes toulám po jesenických hvozdech nebo rumunských, slovenských a ukrajinských Karpatech, cítím v nohách něco z Bilbo Pytlíka a něco ze Dvou divochů.


Velmi příjmně mě proto nedávno překvapil objev amerického fotografa Coryho Piehowicze. Piehowicz se hodně nechává inspirovat starou Amerikou, má v oblibě džíny a vintage oblečení, má prošedivělý plnovous, jeho nejlepším přítelem je pes... Prostě sympaťák od prvního  okamžiku. 


Při prohlížení jeho fotografií jsem zavzpomínal na svá indiánská léta. Byl jsem tenkrát nadšený z knihy E.T.Setona Dva divoši a leccos z ní jsem sám a s kamarády zkoušel. Hltal jsem samozřejmě mayovky, brzo jsem objevil Miloslava Stingla a třeba jeho knihu Indiáni na válečné stezce.


Přečetl jsem taky osmidílný románový cyklus o životě náčelníka indiánského kmene Šavanů Tekumseha. S kamarády jsme si stloukli srub a já tenkrát byl Malý Medvěd, protože jsem sehnal jakousi zateplenou pracovní vestu a obrátil ji ven rubem - hnědou kožešinou z nějakého podivného zvířete. Byl jsem také autorem mapy území, které k našemu srubu přiléhalo.


Na gymnáziu a první ročník na VŠ jsem nosil delší tmavé rovné vlasy a s tím mám spojený jeden příběh. V prváku VŠ jsme byli na vodáckém kurzu. V jednu chvíli mě napadlo spolužačkám namluvit, že se v kanoi cítím jako ryba ve vodě, neboť jsem z jedné šestnáctiny indián. Z babičky (Marie Sládkové z Hané) jsem udělal Indiánku. Byl jsem zřejmě velmi přesvědčivý vizáží i verbálně, tenhle indiánský původ mi vydržel hodně dlouho.


S vlasy už to dnes není taková sláva, takže dnes bych mohl přesvědčovat spíš o předcích z řad kovbojů, zlatokopů, traperů, dřevorubců a podobně.


Asi vám na fotkách chybí pořádný kovbojský klobouk. Na mou hlavu jsem bohužel žádný šikovný nesehnal a navíc jsem našel historické foto dvou zlatokopů, kteří na hlavách mají bekovky. Takže tak.
K outfitu zlatokopa na snímcích:

Bekovka Lee
Šátek Infit

Boty Baťa


Vesta s.Oliver

Cory Piehowicz nefotí pouze postavy "staré" Ameriky. Na fotografiích, které dělá pro mnoho renomovaných klientů, najdeme i další objekty. Kromě lidí jsou to také předměty, z kterých je cítit kouzlo historie a tradice. Další fotky lze nalézt na jeho webu a blogu.


Je načase vložit do dnešního příspěvku nějaký ženský prvek. Přemýšlel jsem nad ženami, které mají něco společného s Divokým západem. Nabízí se samozřejmě Salma Hayek z ne zcela povedeného filmu Wild Wild West.


Velmi povedený byl naopak Limonádový Joe aneb Koňská opera a v něm Olga Schoberová.


Ve světě módy jsem narazil na divokozápadní fotky modelky jménem Isabeli Fontana.



Také hudební část dnešního příspěvku zajistí ženy. Okouzlení americkými horami a lesy je slyšet z muziky manželského dua Arborea.



Sestry Leah Smith a Chloe Smith z kapely Rising Appalachia se nenechávají svazovat hudebními škatulkami, ale americké kořeny ve své muzice nezapřou.



V sobotu 19.11.2016 vystoupí v Šumperku Nikki Hill v rámci tradičního festivalu Blues Alive. Po kořenech její hudby není třeba dlouho pátrat.




Žádné komentáře:

Okomentovat