středa 2. března 2016

Whiskey, honey & pen

"Chvíli hleděl do praskajícího krbu a pak zakroužil sklenicí likéru, přivoněl a napil se. Pár sekund ten zlatavý nektar převaloval na jazyku a polkl. Ucítil med, melasu, skořicí, nádech čokolády a pražené ořechy. Pocítil potřebu zapsat si pár myšlenek. Uchopil kuličkové pero s tělem ze sudu od whiskey Jack Daniel’s..."


Zní Vám předchozí věty kýčovitě? Kýčovité být mohou, ale stejně tak mohou být zcela pravdivé. Pravdivé díky Janu Novákovi, který v Brandýse nad Labem vyrábí drobná umělecká díla. V jeho dílně vznikají kuličková a plnící pera s těly z exotického i méně exotického dřeva.


Jedním z nich je třeba pero Portland S, které je vyráběno i ze dřeva sudu, ve kterém před tím zrála whiskey Jack Daniel’s. Tyto sudy se vyrábějí z bílého amerického dubu a dodávají této whiskey nezaměnitelnou chuť. Samozřejmostí je u každého pera certifikát, který dokládá původ materiálu.

Podobně vzniklo třeba i pero vyrobené ze sudu od červeného francouzského vína.


Jan Novák sází na originalitu, poctivé řemeslo a luxus v tom nejlepším slova smyslu. Každé jeho pero je originál, každé mu při výrobě prošlo rukama, každé s sebou nese svůj vlastní příběh.


Tělo per může být z jediného kusu dřeva nebo lepené z několika druhů. Na obrázcích nahoře je například pero z javoru (vlevo) a pero z jasanu, ořechu a třešně (vpravo).


Kuličková pera nijak nezaostávají ze těmi plnícími. Na obrázcích nahoře vidíte pero z tropického dřeva padouk a levnější pero z mahagonu.

Jan Novák - tohle jméno vypadá jako jedno z nejtypičtějších českých jmen. Je to můj skromný názor, ale myslím si, že v případě per od tohoto konkrétního Jana Nováka držíte v ruce originální český výrobek na světové úrovni.


Většina z vás asi zná reklamu na Jack Daniel's Tennessee Honey. V pozadí zní skladba I'm a King Bee v podání kapely The Stone Foxes. Jde o klasické blues od muzikanta s pseudonymem Slim Harpo. Tuhle skladbu si oblíbilo mnoho interpretů. V následujících klipech ji postupně zahrají  The Stone Foxes, Steven Tyler s Joem Perrym a samotný Slim Harpo.



4 komentáře:

  1. ... tak jsem tu psala rádoby vtipný, velice dlouhý a vůbec systémově asi nevhodný komentář... Kdesi se ztratil. Nechávám stopu č. 2: Díky za supr čtení, budu se sem vracet. Krásné dny a mnoho inspirace přeje Alex

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí, nenašel by se někde? :-) Každopádně děkuji za hodnocení! :-)

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  2. Marku tak jsem si konečně našla čast dočíst články, které jsem nestihla "začerstva".
    1. Pera od pana Nováka jsou nááádherná a jakožto peropsavec si asi někdy napíšu dopis Ježíškovi, aby mi jedno nadělil! To by se to psalo do deníků...
    2. Když jsem četla tvé příspěvky, většinou obsahovaly odkaz na nějakou skupinu. Některé interprety jsem znala, ale poměrně dost jmen jsem viděla poprvé a měla jsem nutkání si to všechno jednou poslechnout. Dnes je ten den D a já si na papírek píši (obyčejnou tužkou, bílou s červenými puntíky) jména kapel, zpěváků a zpěvaček, od kterých si chci rozhodně ještě něco poslechnout.

    Díky za inspiraci a ať se daří! Když bys měl potřebu nejen psát, ale i něco číst, uvítám tě ráda na svém blogu.

    http://kopcomilka.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat