neděle 3. dubna 2016

Schimanski & Holmes & Björgen

Nedalo mi to a rozhodl jsem se, že se osobně setkám z věhlasnou severskou detektivkou Vibeke Björgen.

Na setkání jsem se náležitě připravil. Zvolil jsem bundu Schimanski® a něco, co by vzdáleně mohlo připomínat čepici Sherlocka Holmese. Chtěl jsem se tak prezentovat jako drsňák s geniálním mozkem. Bohužel ledovou královnu severské krimi jsem nepřesvědčil...


Měl jsem přitom připravenou prezentaci bravurně vyřešeného případu "Femur v zámecké zahradě". Nejprve jsem provedl precizní fotodokumentaci s pomocí fotografického přístroje Voigtländer.


Po té jsem pokračoval výslechem mimořádně spolupracujícího svědka. Dozvěděl jsem se, že nalezená kost stehenní je od paničky vyslýchané fenky anglického kokršpaněla. Po dalších otázkách byla výpověď upřesněna v tom smyslu, že ji dotyčná fenka od paničky dostala k obědu.


Panička odmítla vypovídat. (Tohle jsem tedy napsal do protokolu. Ve skutečnosti jsem se styděl vyslechnout ji, neboť při prvním pohledu na ni jsem začal v duchu koktat.)
Vyslechl jsem tedy služebnou, která již delší dobu postrádala zámeckého pána. Kdykoli se své paní zeptala, kde pán je, dozvěděla se, že "je na malinách." Netrvalo dlouho a našel jsem v zahradě veliký záhon maliníku. 
Následný rozbor půdy potvrdil mé podezření, že zámecký pán byl (s výjimkou nalezeného femuru) rozemlet na hnojivo. Teď už jsem bez ostychu udeřil na zámeckou paní a po jejím přiznání slavil zasloužený triumf.


V žádném případě bych nebyl tak úspěšný bez vhodného outfitu. Podívejme se alespoň na část z něj:
Bekovka je z obchůdku Jircha Art. Jde o e-shop malé firmičky z Opavy, která dělá skvělé pánské i dámské pokrývky hlavy a prodává je za hubičku.
Dále pak jsou to černé kalhoty Lee a košile Mustang, obojí z e-shopu jeans.cz.


Zajímavým případem jsou kožené boty Bukat. Moje mimořádné detektivní schopnosti zde poněkud selhaly. Udělal jsem pro to téměř vše, ale o značce Bukat nebo o výrobci těchto bot jsem nic nezjistil. Přitom jsem s nimi zatím velmi spokojený.

Výběr dnešní muziky byl velmi jednoduchý. Nejprve je to norská kapela Katzenjammer. Už samotný fakt, že jsou to holky ze severu stejně jako Vibeke Björgen by pro zařazení stačil. Jenže je tu ještě jedna důležitá stopa: Turid Jørgensen má na snímku stejnou bekovku jako já!


Od Katzenjammer mám nejraději A Bar In Amsterdam a tady tedy je:


Následují dánští Choir of Young Believers  a jejich Hollow Talk. Tuto skladbu bude znát každý, kdo si oblíbil švédsko-dánský seriál Bron/Broen s kriminalistkou Sagou Norén.


Poslední kousek je opět ze severu. Detektivbyrån a Om Du Möter Varg. To sólo na theremin považuji za jedno z nejzajímavějších využití thereminu v populární hudbě. 


2 komentáře:

  1. Je na malinách... pěkně podáno, gratuluji k vyřešení :)
    Katzenjammer mám moc ráda, Bar in Amsterdam je nej a hned po ní On the Devils Back. A Hollow Talk je nejen má oblíbená skladba, ale i vyzvánění telefonu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Teší mě, že jsem potěšil. :-)

    OdpovědětVymazat