sobota 25. února 2017

Druhá pozice stromu

Je načase vrátit se k druhému povídání o stromech. Minule jsem stromy začal a skončil u jógy, dnes to bude stejně tak nebo naopak, to ještě netuším.



Stromy jsou básně, které země píše do nebe
My je kácíme a měníme na papír
Abychom na něj zachytili naši prázdnotu
Kahlil Gibran




Stromy jsou básně, které země píše do nebe.
Je to už dlouho, co jsem na ten citát narazil. Okamžitě se mi zalíbil, protože stromy mám rád, vyhledávám je a spoustu jsem jich sám zasadil. Také k poezii mám blízko. To spojení se mi proto nemohlo nelíbit. Zajímalo mne přirozeně, kdo je jeho autorem. Začal jsem hledat automaticky na českých serverech a narazil na zajímavý problém. Jako autor citátu je všude uváděn nějaký Ch. Fibrin. Stránek, které tak činí je nepřeberné množství, zvídavý čtenář si to může ověřit zadáním spojení "Ch.Fibrin" ve vyhledávači.

Jenže ouha! Nikdo toho jména zřejmě  nikdy neexistoval, nepočítáme-li v to virtuální existenci na desítkách českých stránek. S největší pravděpodobností tedy kdysi kdosi nějakou chybičkou pana Fibrina vytvořil, citát mu přisoudil a, jak už bývá v Čechách občas zvykem, další už jen opisovali a opisovali a opisovali...


S tím jsem se samozřejmě nechtěl smířit a zadal citát v angličtině. Našel jsem nejen autora, zároveň jsem zjistil, že česká věta je jen útržkem z básně, která v sobě skrývá mnohem hlubší myšlenku. Autorem je Kahlil Gibran, původem libanonský malíř, básník a spisovatel. Zde je báseň kompletní:

Trees are poems that earth writes upon the sky,
We fell them down and turn them into paper,
That we may record our emptiness.

Také dnes bych rád představil pár twitřanů, kteří si mě na Twitteru získali. Trošku se pokusím držet neustále v blízkosti  nějakého stromu, ale úplně to nevyjde. 


Když jsou lidé hnusní, lehni si a usni.
Nator Atomi




Na fotografiích výše je můj oblíbený strom - prastarý dub. Stoji nedaleko památkově chráněného dubu, kterému je přes třista let, ale já mám raději tento, který z nějakého důvodu nemá na ochranu nárok. Stojí ovšem na kopci a je z něj nádherný výhled na okolní lesy. Za hezkého počasí je zřetelně vidět masív Kralického Sněžníku.


Zbývající fotky jsou z focení k předchozímu příspěvku, kde jsem předváděl bravurní vrkšásanu.


V mnohem horší kvalitě ji na dalším snímku předvádí kinohvězda Carmen Electra. O téhle celebritce jsem dlouhe neměl tušení, ale pak jsem jednou zjistil, že seznam jejich partnerů, manželů a milenců připomíná rejstřík antologie amerického rocku. Toho dnes využijeme v hudebním okénku.


Když jsem tak procházel fotky žen, které cvičí jógu, získal jsem pocit, že ženy s pořádnými křivkami mají jógu zakázánu. Pak jsem ovšem narazil na Taylor Greenwood. Taylor je nejen "plus size modelka", ale snaží se i zpívat. Nazpívala dokonce příjemnou píseň za doprovodu kytary Davea Grohla (Nirvana, Foo Fighters).


Abychom ovšem neopomíjeli módu. Náhodou jsem zabloudil na fler.cz a našel tam docela zajímavá dámská trika s motivy stromů prodejce decentart



Následuje několik klipů, ve kterých se objevují partneři zmiňované Carmen. S kým co měla není na internetech těžké zjistit.

Red Hot Chilli Peppers

Mötley Crüe jsou tu jen do počtu. To je strašná "hudba".



Cypress Hill sem zperfektně zapadají. Cypřiškú jsem na zahradě zasadil několik.


Korn jsem nikdy moc neposlouchal, ale ten klip je zajímavý a Carmen Electra chodila s jejich kytaristou.

Lisa Hannigan nemá s Carmen Electra nic společného. Aspoň teda doufám. Mám ovšem pocit, že je třeba dnešní hudební okno trochu sklidnit a Lise to mezi stromy náramě sluší.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat