neděle 10. dubna 2016

Beards, beards, beards...

Psát, nebo nepsat příspěvek o plnovousu?



Když jsem si položil tuhle otázku, vzpomněl jsem si na jeden tweet od Miloše Čermáka:
Nevím, zda lze o módě plnovousů napsat něco objevného. Proto jsem se dnes uchýlil k citacím z mé oblíbené sociální sítě. Citovat budu především mého nejoblíbenějšího autora.
Ano, plnovous je u intelektuálů velmi oblíben. Mohutný porost brady ovšem můžeme najít napříč všemi sociálními skupinami. Zkoušel jsem si vybavit všechny známé i méně známé vousáče v historii. Jsou mezi nimi filosofové, "filosofové", spisovatelé, básníci, sochaři, malíři, revolucionáři, teroristi, rabíni, jogíni, šílenci, bezdomovci, ZZ Top... Dokonce i nějaká ta žena by se našla. Teď nemyslím Conchitu Wurst, ale skutečnou ženu Harnaam Kaur, která trpí syndromem polycystických ovarií, ale naučila se s tímhle problémem žít.

V posledních letech to s plnovousem zkouší kdekdo. Ne každému sluší, ale občas se objeví velmi zajímavý exemplář.

Mě třeba hodně zaujal Angelo Gallamini, návrhář společnosti Ermanno Gallamini a sběratel hodinek. Gallamini je známý kolekcí vlněných plášťů, ponč a přikrývek. Při návrzích vychází z plášťů, které na začátku devatenáctého století chránily před deštěm šlechtice.


Nevím, zda si od Gallaminiho někdy něco pořídím. Mám trochu pocit, že jeho kousky sluší pouze ženám a jemu samotnému. Nicméně počkám, až s něčím podobným přijde třeba Tchibo a uvidím, jak mi to bude slušet.


Gallamini má skutečně majestátní plnovous, jaký se jen tak nevidí. Myslím, že vztah lidí k něčemu podobnému velmi hezky vyjádřil následující tweet:
Já osobně mám bradu zarostlou bez ohledu na módní trendy více než dvacet let. Dokonce mám nařízenu přesnou délku tak, abych nepíchal a neškrábal, zároveň nebyl holobrádek a současně nevypadal jako bezdomovec.


Nedávno jsem dal svým vousům trochu volnosti a dospěl až ke stavu na fotografiích. Nicméně dlouho jsem nezvládl vzdorovat a tahle délka mi byla rezolutně zatrhnuta.


Možná jste do poslední chvíle čekali, že se o plnovousech dozvíte něco relevantního. Můj záměr ovšem takový nebyl. Něco, co mě samotného překvapilo, bych nakonec přece jen uvedl. V jednom článku, který se o plnovousech vyjadřoval velmi nelichotivě, jsem našel jednoduchou anketu. Protože se jedná o ženský magazín, dá se předpokládat, že se v anketě projevil především názor žen. Výsledek bych ovšem nečekal. 48 % účastníků ankety preferuje plnovous, 32 % strniště a 15 % holou bradu. Co mě překvapilo? Především to, že nám tu 5 % lítá někde v luftě!

A jak to vidíte vy?

Než se dostaneme k dnešní muzice, ještě malá ochutnávka tweetů o plnovousech. Pokud byste chtěli poukazovat na to, že se autor dost opakuje, tak vězte, že lepší jsem jinde nenašel. :-)

Dnešní hudební nadílku nemůže zahájit nikdo jiný, než ZZ Top - I Gotsta Get Paid.



Proslulým vousáčem je Warren Ellis, australský multiinstrumentalista a spolupracovník Nicka Cavea. Našel jsem zajímavý záznam z jeho koncertu s Fleou z Red Hot Chili Peppers.



A na závěr taková lahůdka. Spojením surf rocku, psychedelie a kambodžského popu z doby před Pol Potem je kapela Dengue Fever. Kytarista Zac Holtzman je také majitelem impozantního vousu.





Žádné komentáře:

Okomentovat